Friday, January 21, 2011

kisah disebalik segalanya

aku mula aktif membaca blog-blog orang masa cuti semester yang lepas. kat rumah kan? boring. kisahnya bermula masa Bf aku bagi satu link kat aku, blog aidid mua'ddib. (mesti dia hensemkan?) kisah tentang MLM semata-mata. satu demi satu program MLM dijatuhkan, semua disenarai hitamkan. semua perniagaan yang perlu mencari orang ni, semua dihentam. ada baiknya, ramai dah tersedar daripada ditipu. semua yang dibahaskan, semua entry disertakan dengan bukti yang kukuh dan tak dapat disangkal. ilmu logik akal dan ilmu agama disertakan. apa kau nak kata kan?


tapi blog ni tak sesuai bagi kanak-kanak bawah 13 tahun untuk membacanya sebab ayatnya terlalu 'menakutkan'. kang tak memasal terkencing masa tidur. (gambar tu 18sx yang tiada motif disebaliknya)


ada satu group muka buku yang menarik minat aku. berkait rapat dengan blog mamat ni. group ni dah banyak kali kena band or dengan kata lainnya dispam orang. seingat aku, sejak aku join group ni, dah 2 kali aku kena join balik sebab ada manusia pendengki yang kejam dan tak ada otak. yelah, bisnes merundum sejak adanya group ni. takut masing-masing. group muka buku tu adalah SAY NO to MLM. (erm.. gambar diatas ni aku ambil dari group tu. menarik kan?)

p/s: check it out! tak rugi baca.. its fun!

No comments: