Friday, February 11, 2011

hanya satu dugaan


perlukah diperbesarkan sesuatu perkara yang remeh?

sukar sangatkah menerima itu satu dugaan dan cabaran dalam hidup?


kau yang tidak gemar, kaulah pergi.


benarlah aku pun tidak gemar, namun secara terangnya ini satu cabaran

hendak aku jadikan ini pengalaman buat aku

yang baru nak bertatih dalam hidup


tapi, ikut kehendak kau lah nak berkata apa
aku malas nak endah, malas nak mencernakan kepala
(dengan diiringi air mata hati)

terima kasih sebab menambahkan beban di dada aku


kata orang:
sesukahati kau je nak tak suka orang ni, tak suka orang tu
macam semua orang suka kau...

tetiba tersedar
benar juga, cuma aku tak kisahkan perihal itu
biarlah kerna aku yakin..
apa yang kita buat, kita akan dapat balik.
kerna sifat Tuhan itu adil dan saksama


p/s:

kau nak kata aku pendusta? ikutlah. sebab ni tulus dari sekeping hati ini.

kau nak kata aku berpura-pura, biarlah. sebab aku tak mampu nak jujur dengan semua orang tentang perihal diri aku keseluruhannya

kau nak kata aku hina? satu je aku pesan, macam kau bagus sangat

2 comments:

chik kidal said...

like...

(napela cni xde button like.. haha)

Adila Farhana said...

hahahaha.. like je?