Wednesday, May 25, 2011

teman dan kekasih

kawan: itu hal kau dengan dia.
aku: baiklah. (sentap)

pada tika aku membuat silap, kau tinggalkan aku keseorangan teman. pada ketika aku kesusahan, kau tinggalkan aku teman. meninggalkan hanya segelintir sahaja yang bersama aku. tapi semua itu sudah berlalu, satu persatu aku memaafkan kesilapan lalu. biar perit, aku tetap terima. aku terluka, aku merana. aku telan semuanya. hanya bersama 3 orang teman dan seorang kekasih yang setia disisi. maaf, aku hanya mengingatkan diri aku, bukan ingin mengungkit.
aku harap kau faham.


dia: abg takkan tinggalkan ayg, sumpah!
aku: dulu abg tinggalkan ayg 3 kali. selama 3 tahun aku pendam.
dia: berilah peluang. hanya sekali
aku: masa hati dah hampir tertutup, masa hati dah keras macam batu, baru nak merayu?
dia: maaf. dulu abg pun sayangkan ayg. cuma cara abg salah je.
aku: semudah tu?
dia: maaf, abg janji akan berubah

wahai kekasih, hati ni masih sayang dan cintakan kamu. cuma hati ni hampir tertutup untuk kamu. hati ni dah hampir keras untuk kamu. kejamkah aku?