Friday, January 28, 2011

C E R I T A H A T I

dihati
adanya dia
yang aku sayangi
yang aku hormati
yang aku kehendaki
yang pasti ditemani

hingga ke akhir nafas dia

kesungguhan aku
bukan hanya dari pintasan hati
bukan hanya sekadar kata-kata
bukan hanya menjadi igauan diri

kerna aku ikhlas mencintai


kalau benar
dia milikku
akan aku rebut dia
akan aku jaga dia
akan aku temani dia
akan aku sayangi dia

tanpa rasa sedikit pun payah

kalau benar
dia bukan milikku
jauhkan dia dari aku
jauhkan dia dari anganku
jauhkan dia dari pandanganku
jauhkan dia dari kehidupan aku

tanpa rasa sedikit pun payah

sungguh aku menyayangimu
sungguh aku mencintaimu
sungguh aku mengharapkanmu
sungguh aku menginginkanmu


kerna hanya engkau yang akan menemani aku

bukan aku mencari kesempurnaan
hanya mencari yang benar-benar mampu
mampu untuk menemani aku hingga hujung nafasku

terima kasih cinta
terima kasih untuk segalanya

No comments: