Saturday, January 15, 2011

happy couple sehhh

sedih aku tengok seorang mamat yang kononnya agak style 'low' kat pasar malam tadi. berambut panjang, tak kesah lagi. mybe dia ada angan-angan nak jadi akhil hai kot. malas nak tengok lebih-lebih mamat ni, nanti dia perasan dia femes gitu. ish-ish-ish... tetiba ternampak kat tangan dia ada tatu. temporary ke permanent ke, i dun know. takkan aku nak tanya dia, "bang2, tatu abg tu permanent ke temporary? haram kan bang cacah tatu ni?" mau aku kena penyepak maut dari mamat tu kang. tambah pulak kat telinga dia bertindik and pakai subang. aku pun tak pakai subang (bukan subang jaya ye). boleh jadi imam ke bang selagi lubang tindik tu tak tertutup? macam mana nak bina sebuah keluarga kalau macam ni gayanya. awek dia ok je aku tengok, walaupun tak bertudung tapi berpakaian sopan la aku tengok. tak terdedah or tergelebeh mana-mana bahagian. tak nampak lak body dia ada tatu ke tidak.

OLEH KERANA aku bakal menjadi seorang guru, aku rasa sedih bila tengok orang-orang sekarang ni. kalau yang dewasa banyak ragam, budak-budak? Malaysia makin maju sekrang, tp akhlak budak2 makin jadi cam haram lak (eh, macam tak cermin diri sendiri lak). tapi oleh sebab aku bakal jd pendidik sekarang, aku dah baik dah. takkan nak stay perangai budak-budak and memberontak lama-lama. bila nak sedar kalau gitu. aku nak ajar anak orang, bukan baby binatang. nak jadi role model yang baik. but i'm still sedih tengok budak-budak zaman sekarang.

p/s: melalut lak aku. haha

No comments: