Sunday, January 16, 2011

ketenangan jiwa

Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita

Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati

Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita

lagu yang benar-benar menusuk kalbu. masih aku teringat saat-saat kita mula berkenalan dulu. dugaan demi dugaan yang kita hadapi. semakin sukar dan semakin mematangkan kita. sedar tak sedar, mematangkan hubungan kita jua. aku menghitung hari demi hari sehingga saat kita diijab kabulkan. seolah-olah rasa aku makin tak sabar. bukan aku tak sabar, tapi aku memikirkan masa depan hubungan kita, tak salah kan? walaupun ikut prancangan, masih lambat lagi, namun jika terkeluar dari mulut kamu yang hal-hal perkahwinan itu masih lambat, buat apa difikir-fikirkan. sedih dan kecewa aku yang mendengarnya. entah kenapa. aku pun tak tahu kenapa aku kecewa.

hanya perempuankah yang asyik memikirkan masa hadapan? terlalu jauhkah masa depan tu? setahu aku yang jauh tu masa lalu, bukan masa depan. kalau tak difikirkan masa depan, mana nak merancang. ye, semua orang tahu, kita hanya mrancang, ALLAH yang mnentukan. sebab tu kita kena RANCANG! rancang bajet, duit poket untuk masa dpan, keluarga, perancangan utk memajukan diri.. banyak lagi. soal kahwin, salah satunya. (serius sangat ni- da wajib kawin kot)

apa-apa pun, sekarang ni, saat ni aku hendakkan ketenangan dan mengharapkan perutku ni dapat diisi secepat mungkin. aku lapar ni.. jangan dekat!

p/s: prot pun nyanyi2 lagu "semua tntang kita". kira blum hardcore lagi la ni...

2 comments:

amalina wahida said...

haih.. sedih2...

Adila Farhana said...

sedih jugak.. cuma berharap agar difahami shj =(