Tuesday, January 18, 2011

tempat letak hati

"jangan disebut pasal jodoh nak oi, jodoh kita, kita tak tau sapa lagi selagi belum sampai masanya." kata mak.

"selagi ko tak ada master, kalau boleh bapak taknak ko kahwin lagi." kata ayah.

Oh, my love
my darling
I've hungered for your touch
a long lonely time
and time goes by so slowly
and time can do so much
are you still mine?
I need your love
I need your love
Godspeed your love to me

Lonely rivers flow to the sea,
to the sea
to the open arms of the sea
lonely rivers sigh 'wait for me, wait for me'
I'll be coming home wait for me

Oh, my love
my darling
I've hungered for your touch
a long lonely time
and time goes by so slowly
and time can do so much
are you still mine?
I need your love
I need your love
Godspeed your love to me

and for somehow i remembered this song. i sing it loud, very loud. maybe i missing someone, but what suppose i do? the only thing i can do is waiting for him. for the person i love, please be happy with me and wait for me. i'm waiting for you all this while, please don't leave me =,= kadang-kadang, aku rindu masa lama kita. terlalu rindu. namun yang pasti, perkara yang paling jauh dari kita adalah masa lalu kita. nak digapai makin menjauh, dan mustahil akan berulang balik. apa yang kita mampu, adalah menjadikan masa depan lebih baik dari masa lalu.

jangan dihapuskan perasaan kita, kerana hati itu kurniaan kepada kita. adalah menjadi lumrah seorang manusia NORMAL untuk mempunyai perasaan. adalah lumrah kita sebagai manusia akan menyukai seseorang. namun, apa yang kita harus buat hanyalah kawal hati kita. yang mana aku sendiri kadang-kadang tak mampu nak kawal. kehendak hati dan kehendak realiti jauh berbeza, dengan itu, wujudnya akal untuk menentukan mana yang terbaik untuk kita.

jangan ditanya siapa jodoh kita, walaupun kita dah meet someone, mungkin Allah dah tentukan jodoh kita dengan orang lain. satu cara je, REDHA. memang itu satu perkara yang sukar, namun sebagai hamba-Nya, kita harus ingat Dia ada rancangan yang lebih baik dari kita. mak aku selalu berpesan macam ni.

selalunya apa yang kita mahu, bukanlah yang terbaik untuk kita. kadang-kadang, benda yang kita ada bukanlah milik kita sebenar-benarnya. kenyataan yang perit, tapi besar hikmahnya.

p/s: orang disekeliling asyik melayan perasaan, rasa terpanggil lak~ hoi2

2 comments:

hati itu bulat said...

hehehe...bkk blog aku...hayati lirik lagu tu....jodoh mmg bukan ditangan kita...namun mta boleh berdoa agar dijodohkan dgn nya...jika bukan skrg...mungkin nanti...hehehehe

Adila Farhana said...

baiklah.aku dah baca dah makcik.. urm..