Friday, November 25, 2011

realiti hati

kadang kadang mimpi itu terlalu ngeri untu diterokai

aku marah, kecewa, sakit hati pada insan lain
namun selalunya si dia menjadi mangsa amukkan aku
kejamnya aku...

buntu.
kenapa aku sukar nak marahkan insan lain
sedangkan bila bersama si dia
aku lepaskan semuanya
salah insan insan lain
dia menjadi mangsanya

air mata mengalir
akibat terluka dengan kehidupan
dia tetap disisi
meminjamkan bahunya untuk dibasahi

namun
dalam pada itu
aku bersyukur dikurniakan seorang insan yang memahami
biarpun dia disakiti
tapi dia teguh berdiri disisi

mengharapkan bahagia ini terus disemi


p/s: Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta kerana hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia. Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan bersama hikmah yg tersembunyi. Pernahkah kau terfikir kebesaranNya itu???

No comments: