Monday, January 10, 2011

siapa sebenarnya Aidid Mu'addib?

one of my fav blog is blog Aidid Mu'addib atau lebih dikenali dengan You Know My Name @ Aididleak. siapa dia sebenarnya? tiada siapa yang tahu. bagi aku, tak perlu tahu la siapa dia. dah cukup bagus dia nak share pengetahuan dia.

yang mengagumkan aku, dia tak gentar walau sikit pun walaupun dia lantang bersuara tentang MLM ni. fenomena yang mana aku lihat sangat berleluasa sekarang ni. even aku pun hampir terjebak. dalam aku tengah mempertimbangkan penglibatan aku, aku ambil masa lebih setahun fikir nak masuk ke taknak, lastly aku terjumpa blog Aidid ni hasil penemuan my bf. OMG. banyak yang aku tak tahu sebelum ni terbongkar satu persatu. nasib baik tak terjoin. after that, dengan penuh yakin aku katakan TIDAK pada rakan-rakan aku yang menarik aku masuk. (takpe takde duit sekarang ni, asalkan tak menyesal kemudian hari)

hasil penulisan dia sangat2 aku kagumi, walaupun bahasanya agak kasar. namun penggunaan bahasa dia tak mampu nak menandingi apa yang dia cuba sampaikan kepada masyarakat sekeliling, khususnya orang-orang MELAYU. (aku bukan melayu).

kalau aku diantara salah seorang yang tersedar benda ni, mungkin ramai jugak yang dah sedar jugak. kenapa aku buat entry ni? supaya orang-orang sekeliling aku pulak sedar perkara ni. aku tak boleh la nak ulas semua tentang blog aidid ni. cuma nak share dengan kawan-kawan to stay away from MLM. biar jadi musuh MLM asalkan tak makan duit orang =)

p/s: blog yang lain aku suka hanyalah blog2 personal kawan2 aku. nak tau, tengok je link kat sebelah. =)

No comments: