Saturday, September 24, 2011

kasih abadi jiwa terhenti

diam bukan bermakna benci. diam bukan bermakna pergi. kadang rasa dalam hati ngilu. diam. jiwa seakan tak mengerti, ingin mengejar sesuatu yang tak pasti. yang takkan dimiliki. masa seolah terhenti. argh! orang lain pun takkan mengerti.

berikan cinta kepada sesuatu yang pasti. yang sedia menanti. berikan jiwa kepada yang berhak. supaya kau tak bisa memilih lagi. andai hati masih alpa, andai hati masih ragu, serahkan semuanya kepada yang SATU. kau boleh membenci. kau boleh mengkhianati takdir kau sendiri. namun jika kau ambil bukan  hak jiwa kau, kau pasti akan menangis suatu hari nanti.

kadang kita terlalu asyik dengan angan yang lalu. hingga kaki terhenti melangkah. kuatkan hatimu. biarkan derap langkahmu pergi. biar jiwa mengenang, jangan kita tertawan. angan lalu takkan hadir lagi. kerana kisah itu hanya tamat di situ. jangan dibenci, jangan dikesali, kerna ia bisa menghantui.

jiwa sudah punya sekeping hati. yang terlalu rapuh. perlu dijaga seolah anak kecil. terlalu mudah untuk dilukai dan sukar untuk diubati. jangan kau sakit sekeping hati. maaf kalau jiwa bisa calarkan hati. kerna hati itu berhak untuk dikasihi.

buat teman hati, teman jiwa. harap kau mengerti. hanya kau di hati. andai kita punya jodoh, hanya kau yang ku nanti. hingga hembus nafas ku yang terakhir.

No comments: