Saturday, September 17, 2011

kesayangan saya

aku bukan hendak bercerita tentang percintaan aku. Ini berkenaan hal lain. ketamakkan aku. aku sudah kehilangan sesuatu yang sangat berharga dalam kehidupan, sesungguhnya, aku sangat menyesali perbuatan aku itu. keyakinan, kepercayaan dan keakraban yang terjalin punah sebegitu sahaja. namun, itu pilihan aku. yang aku rasa terbaik bagi aku. perkara ini akan memakan masa untuk pulih sedia kala semula.

kadang-kadang, aku memilih untuk menyendiri. menangis seorang diri. biar sepi itu menyelubungi. sepi  indah buat yang mengerti, walau derita yang ditanggung terkadang sepi itu membuat kita tenteram, mengajak hati menghayati setiap kejadian yang terjadi. bukan sepi yang membuat kamu sengsara namun sepi akan menyedarkan kita bahawa dunia ini tidak selalu indah. kerana kadang duri di dalam setiap cerita pasti ada dalam hati

masa takkan kembali kepada kita. apa yang kita lakukan, putuskan dan tinggalkan takkan kembali. aku sedar, aku tidak boleh terlalu bergantung pada seseorang kerana aku tahu setiap insan mempunyai kehidupan masing-masing. dan yang pastinya, kamu tidak akan memilih aku untuk bersama susah senang. aku terlalu banyak menusuk duri dalam hati. [aku tegaskan sekali lagi, hal ini bukan berkaitan dengan soal percintaan aku] dan aku juga sudah terlalu serik. lama aku fikirkan perkara ini. aku seimbangkan kelebihan dan juga kekurangan. namun aku masih kalah dengan hati. hati aku terlalu degil. aku utamakan dia. dia seperti adik aku. keluarga aku. sepatutnya, aku tak boleh benarkan begitu. aku takut dia lakukan sesuatu yang melukakan aku, seperti yang aku alami baru-baru ini. hinggakan aku terpaksa pergi. mengubat luka ini sendiri. aduh, sepi itu lebih baik bagi aku.

p/s: kadang rasa duduk di dalam sangkar emas adalah lebih mudah daripada melalui kehidupan sebegini.

No comments: